1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Servicii si Consultanta arhivare

 

“Arhivele nu sunt depozite de acte vechi, ci adevarate laboratoare de cercetare stiintifica” Nicolae IORGA

 

                                                                 

L.138/2013 Art. 1.

“Constituie izvoare istorice şi alcătuiesc Fondul Arhivistic Naţional al României documentele create de-a lungul timpului de către organele de stat, organizaţiile publice sau private economice, sociale, culturale, militare şi religioase, de către persoane fizice autorizate, profesionişti care îşi desfăşoară activitatea în baza unei legi speciale şi persoane fizice. Acestor documente statul le asigură protecţie specială, în condiţiile prezentei legi."


Conform Legii Arhivelor Nationale L.16/1996, creatorii de documente sunt obligaţi să înregistreze toate documentele intrate, ieşite sau întocmite.
Oferim atat suport tehnic cat si servicii complexe de arhivare a documentelor, legatorie si depozitare, MONTERO GROUP fiind o societate specializata pentru acest domeniu de activitate si autorizata de Ministerul Afacerilor Interne – Arhivele Nationale ale Romaniei, pentru a presta toate serviciile arhivistice. 
Economisind timp si bani, prin trasferul acestor activitati in grija si responsabilitatea noastra, veti putea face fata mult mai rapid in administrarea informatiilor si documentelor create si detinute de institutia dvs. Specialistii nostri va pot furniza o gama larga de servicii de consultanta in domeniul arhivarii documentelor,  care pot fi independente sau pot constitui un proiect, fiind adaptate nevoilor specific ale fiecarei institutii.

Oferta noastra de servicii arhivistice cuprinde:
     * elaborarea nomenclatorului arhivistic sau reactualizarea celui existent;
     * operatiunile arhivistice necesar a fi efectuate pentru documentele de arhiva create si detinute de institutia dvs. (ordonare, incadrare, inventariere, etc);

* intocmirea documentatiei de selectionare pentru documentele temporare ale caror termene de pastrare au expirat (in vederea obtinerii avizului de la Arhivele Nationale, pentru eliminarea lor din arhiva/ casare)
     * elaborarea instrumentelor obligatorii de evidenta a documentelor (inventare arhivistice, registrul de evidenta curenta a intrarilor – iesirilor unitatilor arhivistice, registrul de depozit, fisa de control, ghiduri de raft, ghidul topografic, etc.);
     * depozitare temporara si/sau definitiva, administrare si organizare fonduri de arhiva;

    * legatorie manuala dosare;

    * preluarea arhivelor create de societatile a caror activitate a fost inchisa/suspendata (lichidare judiciara/faliment, etc.)

* dar si alte servicii conexe arhivarii, precum si materiale arhivistice
 

L. 138/2013 Art. 18.

“(1) În cazul declarării falimentului, în condiţiile legii, a unui creator de documente, fără ca activitatea acestuia să fie continuată de altul, documentele cu valoare istorică, în sensul prevederilor art. 2, se preiau de Arhivele Naţionale sau de serviciile judeţene/Serviciul Municipiului Bucureşti ale/al Arhivelor Naţionale, iar documentele cu valoare practică, în baza cărora se eliberează copii, certificate şi extrase privind drepturile referitoare la stagiile de cotizare la asigurările sociale ale cetăţenilor, se predau, pe bază de contract, operatorilor economici autorizaţi în prestarea de servicii arhivistice.”